tirsdag 16. juli 2013

4 år

English below.

Nå er det 4 år siden jeg har startet denne bloggen.
Jeg fikk diagnosene (sos. angst og middels til alvorlig depr.) i desember i fjor.
Jeg laget bloggen for å skrive ned tankekjøret.
Jeg vet ikke når det startet, men det er altså før 4 år siden.

Har ting blitt bedre?
Jeg vet ikke. Tror kanskje bare jeg har blitt vandt med ting.

Fungerer medisinen?
Jeg vet ikke. Føler meg ikke deppa på samme måte som før.
Men heller ikke noe særlig glad.

Hvem er du med ofte på fritiden?
Når jeg er i skole-kommunen: ingen.
Når jeg er i hjemkommunen: to av og til.

Er det gøy å være med dem?
Var morsommere før.

Hva kan du gjøre for at det skal bli morsommere med å være med folk?
Drikke.
(Men da har jeg forøvrig det problemet at hvis tanken om at ''dette hadde vært bedre hadde du vært med noen du likte veldig godt'' er kvelden ødelagt og tankekjøret presser seg på igjen).

Noe annet enn drikking?
Ikke som jeg vet.

På 4 år har det altså ikke skjedd noe med det monotone humøret mitt bortsett fra i starten på medisinen. Føltes som jeg var på B-type Molly (ecstasy).

***

Now it's four years since I started this blog.
I got diagnoses (sos. anxiety and moderate to severe dep.) Last December.
I created the blog to write down imaginations run.
I do not know when it started, but it is ie before 4 years ago.

Have things gotten better?
I do not know. Think I might just have gotten used to things.

Works medicine?
I do not know. Do not feel depressed in the same way as before.
But not much happy.

Who are you with booking your spare time?
When I am in the school community: no.
When I'm at home municipality: to sometimes.

Is it fun to be with them?
Was fun before.

What can you do that it will be more fun to be with people?
Drink.
(But then I have the rest of the problem is that if the idea that'' this would have been better had you been with someone you really liked'' the evening is ruined and mind driving forces itself back on).

Something other than drinking?
Not that I know.

In four years it has therefore not occurred to the monotonous my mood except at the start of the medication. Felt like I was on a B-type Molly (ecstasy).


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar