søndag 27. oktober 2013

Alkohol

Jeg blir forundret over forskjellen på drikkekultur mellom byen og distriktene.
Det er snakk om russetreff og det utbroderes og planlegges hvor mye man skal drikke siden arrangementet holder til på ukedagen torsdag. Folk er redde de går fyllesjuke på skolen. Jeg ble overrasket og hadde et aldri så lite håp om at det var lov å ta med seg ordentlig alkohol, men så snakker de sannelig om 4,5%-enheter. For det første er alkoholinnholdet for lavt til at det kjennes dagen etterpå og for det andre skal man være veldig rik hvis man har penger til å drikke seg slik at man blir i bakrus dagen etterpå på øl eller cider. Hva går det av dem?

I distriktet der jeg kommer fra får man ofte kommentaren "Har du bare øl?" hvis det er det første man drar opp fra posen. Jeg for min del pleier å svare med at jeg bare varmer opp. Det er en absurd tankegang å holde det i gang med cider. En venninne av meg foreslår at jeg drikker FØR vi drar på arrangementet. Arrangementet blir jo da en demper på stemningen. Jeg ville gjort det etterpå, som nettopp oppvarming. Men da har jo bymenneskene gått og lallet.

Hilsen en som liker en ordentlig fest med alkohol som smaker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar