lørdag 16. august 2014

Rykk frem til førstegangstjeneste!







"Rykk så tilbake, for vi har gjort en feil." Jeg skulle egentlig ikke ha blitt kalt inn etter sesjon del 2. Men det var en medisinstudent som var usikker på detaljer og nå står jeg altså uten skole og jobb. Jeg har søkt på flere jobber i Bodø og på mandag går jeg rundt med søknader ''over fjorden''.

Jeg sier til de som spør at de hadde tatt inn for mange, for det har de. Det jeg ikke sier er at det var at jeg var under medisinsk behandling som var utslagsgivende. Legen på innrykksdagen sa at jeg kunne søke igjen om to år men at jeg da stilte nederst siden det passet best med Militæret når man var litt "ung og dum". En knapp uke senere fikk jeg brev om at jeg var fritatt. Reaksjon: apatisk OK. Jeg er ikke glad og jeg er ikke lei meg, jeg legger Militærplanene bak meg og har fokus på fremtiden. Så fort jeg får tak i en jobb får jeg sjansen til å bo for meg selv. Rydde og vaske og støvsuge etter meg selv. I tillegg - når jeg er ferdig på jobb så er jeg ferdig på jobb. Ingen lekser. Mine egne penger. Penger jeg kan bruke på meg selv og endelig kan jeg be ut jenter uten å tenke på om jeg har råd til det eller spørre foreldrene mine om støtte.



http://www.savethestudent.org/uploads/Asking-Parents-for-Money.jpg Mamma og pappa, kan jeg låne penger? Skal ut med ei jente








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar