onsdag 6. november 2013

Er det noen som er skolelei, så er det meg. Det er så meningsløst. "Du får igjen for det senere. Du får bruk for det i arbeidslivet." Hadde dere kommet med noen argumenter og bevis hadde jeg jo trodd dere, men når voksne i jobb som liksom skal kunne det vi skal lære ikke kan det gir det meg mine mistanker, altså, det må jeg bare få sagt.

Jeg er allerede deprimert og så skal jeg graderes med karakterer og faenskap og dyttes enda mer ned i grusen. Jeg har veldig lyst å reise alene. Oppleve kultursjokk. Jeg tror ikke jeg hadde brydd meg om jeg ble offer for menneskehandel, jeg hadde vært hjernevasket uansett. Da hadde jeg vært til nytte for noen. Ha en mening med livet. Gjøre noe meningsfullt. Jeg skjønner ikke hva det tjener samfunnet at jeg blir flink til å skrive essays og diktanalyse og drit. Det hører til under hobbyer, ikke utdanning.

Nå begynner det på igjen, det er alltid på denne tiden av året er verst. Denne oktoberen ble det ikke noen hasj, vi får se hvordan det har innvirkning på psyken min. Jeg trengte virkelig det kicket i fjor, det løftet meg til å innrømme situasjonen til "de voksne". Så nå får jeg piller. Er det nok? Tror ikke det. Venninna mi, Karoline, har bodd på ungdomshjem flere plasser, krisesenter for ungdom og alt mulig. Jeg vet ikke hvor lykkelig hun er. Men hun har i det minste noe meningsfullt å gjøre om dagene.
Jo visst er det meningsfullt å gå skole, det er bare så forbanna krafttappende. Og det er ikke noen moderat mengde lekser de gir ut. En normal person evner ikke å gjøre alt det med mindre de koker emma hos seg selv.

Fuck deg, massen av unødvendig utdanning. Norrøn mytologi? Faen er det for no fuckings byråkratisk venstresosialistisk køddekompetansemål? Hadde det ikke vært mer hensiktsmessig å lære seg å betale regninger? Barneoppdragelse? Alle med PC på rommet vet hvordan en unge lages, seksualundervisning er unødvendig. Kleint og falske forhåpninger er det uansett. Barneoppdragelse kunne i så fall vært tillegg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar